Sprawa wygląda tak:
  1. Wybierasz do którego z naszych rejsów chcesz dołączyć.
  2. Zbierasz załogę.
  3. Razem wybieramy najlepszy jacht.
  4. Cała organizacja rejsu jest po naszej stronie.
  5. Odbierasz jacht i stawiasz żagle.
Jacht Barlovento II

Jacht Barlovento II

A teraz bardziej szegółowo:

Na przykładzie rejsu Chorwacja ’23. Nasza flota liczy 8 jachtów (a może będą kolejne). Trzy z nich wyczarterowałem dla osób, które po prostu zapisują się na rejs pojedynczo. Pięć pozostałych to jachty sterników, którzy dołączyli do nas wraz ze swoimi załogami. I Ty też możesz do nas dołączyć. Wystarczy, że zbierzesz załogę i napiszesz do mnie. Potem wybieramy jacht, który Wam pasuje.

Cała reszta jest po naszej stronie, czyli:

  • czarter jachtu, w tym wszystkie dokumenty z tym związane i opłacenie czarteru
  • przedstawienie twojej załodze wszystkich szczegółów rejsu, kosztów, opcji dojazdu do portu, czasu i miejsca zaokrętowania itd., a także informowanie na bieżąco o nowych informacjach,
  • zebranie danych do listy załogi i ubezpieczenia, a także pieniędzy od twojej załogi – Ty jako sternik (sterniczka) płyniesz za darmo i w ogóle zapominasz o pieniądzach,
  • przygotowanie trasy rejsu (płyniemy razem)
  • zakup ubezpieczeń (kaucji za jacht, turystycznego dla załogi)
  • rezerwcja i opłacenie marin
  • wpłata kaucji za jacht (kaucja wynosi do 3500 euro i jest pokrywana z mojej karty kredytowej), a wszelkie straty są pokrywane przez nas i/lub ubezpieczyciela – musisz tylko współpracować ze mną w sprawie zgłoszenia szkody
  • załatwienie spraw formalnych w biurze armatora w porcie

A jak już zbierzesz załogę i weźmiesz urlop, to w dzień zaokrętowania przyjeżdżasz do portu i odbierasz swój jacht, czyli sprawdzasz czy wszystko jest OK (w tym też możemy Ci pomóc). Pozostaje jeszcze zaprowiantowanie (zakupy) i przeszkolenie załogi (szczególnie dla tych, co pierwszy raz).

Plusy i minusy tego rozwiązania

Najpierw plusy:

  • oszczędzasz sobie sporo czasu i stresu – ta propozycja pozwala Ci skoncentrować się na tym, co najważniejsze, czyli bezpiecznym i komfortowym poprowadzeniu jachtu,
  • masz okazję, żeby nauczyć się w praktyce jak się organizuje rejs – możesz uczestniczyć w każdym procesie z tym związanym, więc w przyszlości zrobisz to sam/-a szybko i sprawnie;
  • jesteś wśród doświadczonych sterników w ramach większej floty – dzięki naszemu wsparciu znacznie łatwiej poradzisz sobie z trudnymi sytuacjami na morzu;
  • nie musisz wpłacać wysokiej kaucji za jacht, a w przypadku szkód, których nie pokryje ubezpieczyciel unikasz kłopotu pt. „kto za to teraz zapłaci?”;
  • twoja załoga dostaje jasną i konkretną cenę rejsu (która nie wzrośnie) oraz przejrzyste warunki uczestnictwa i kompletny plan;
  • jeżeli ktoś z twojej załogi się wykruszy, pomożemy Ci znaleźć nowych żeglarzy (z reguły mamy sporą listę rezerwową na rejs).

A teraz minusy:

  • ograniczenia – co prawda twój jacht to twoje królestwo, ale będąc częścią floty nie możesz samodzielnie decydować do jakich portów się udamy czy ile czasu spędzimy na kotwicy;
  • koszty – co prawda koszty rejsu są niższe, kiedy załatwiamy jachty i mariny hurtowo, natomiast musimy też pokryć koszty po naszej stronie (m.in. pokrycie ewentualnych strat z kaucji), dlatego ostatecznie uczestnik rejsu zapłaci około 10% więcej w porównaniu do tradycyjnego rejsu składkowego.