Rejs na Darze Młodzieży pozwala zdobyć spory staż żeglarski. Może warto to wykorzystać i zdobyć patent sternika morskiego? A może zależy Ci nie tylko na patencie, ale również na solidnej wiedzy żeglarskiej, umiejętności sprawnego i pewnego manewrowania jachtem morskim, a także zdobyciu informacji jak zorganizować i poprowadzić dobry rejs morski? Jeżeli tak, to z chęcią zorganizuję i poprowadzę szkolenie teoretyczne i praktyczne zakończone egzaminem na stopień jachtowego sternika morskiego.

Kurs na stopień jachtowego sternika morskiego, 2017

Kurs na stopień jachtowego sternika morskiego, 2017

O co chodzi?
Wielu uczestników III tury szkoleń STCW w ramach przygotowań do Rejsu Niepodległości wyraziło chęć zdobycia patentu JSM (jachtowy sternik morski), dlatego spróbuje Wam to umożliwić.

Gdzie?
Do tej pory wszystkie kursy na stopień JSM organizowałem w Szczecinie, gdyż uważam, że jest to najlepsze miejsce w Polsce na takie szkolenie, natomiast wszystko jest do ustalenia.

Kiedy?
Jeśli zbierze się przynajmniej 6-osobowa grupa zainteresowanych, przedyskutujemy to wspólnie.

Kurs na stopień jachtowego sternika morskiego, 2017

Kurs na stopień jachtowego sternika morskiego, 2017

Jacht:
Kurs przeprowadzę na nowoczesnym jachcie cruisingowym, to znaczy takim, jaki będziesz czarterować w przyszłości (np. Bavaria, Hanse, Sun Odyssey) o długości około 12m.

Jaki plan?
Szkolenie JSM dzielę na teoretyczne i praktyczne:
>> część teoretyczna będzie składać się z obszernych materiałów .pdf i nie tylko (a może w końcu również szkolenie online na YouTube…), a także z 3 wykładów: teoria żeglowania, nawigacja oraz powtórka z wszystkich innych działów. Większość wiedzy żeglarskiej (budowa jachtu, przepisy, locja, meteorologia, sygnalizacja, łączność, ratownictwo…) opiera się głównie na pamięci, natomiast teoria żeglowania oraz nawigacja są dziedzinami, które trzeba dobrze wytłumaczyć i dobrze zrozumieć. Zajęcia praktyczne zorganizujemy najpewniej przy okazji kursu praktycznego (trzeba jednak pamiętać, że wiedza żeglarska to nie przedmiot na studiach i wymaga więcej czasu i uwagi niż szkolenie STCW 😉 ).
>> część praktyczna potrwa 7 dni (od soboty do piątku) i będzie opierać się głównie na manewrach jachtem w portach, ponieważ tej umiejętności najczęściej brakuje posiadaczom patentu JSM, a praktyka czyni mistrza; poza tym, oczywiście, również manewry na żaglach i na silniku na otwartej wodzie oraz MOB itp. Praktyki będzie baardzo dużo, bo będzie Was maks. siedmioro, a czas wykorzystamy intensywnie. 😉

Koszt:
Koszt takiego szkolenia jest związany głównie z ceną czarteru jachtu, więc na konkrety trzeba będzie poczekać do ustalenia terminu, natomiast jako punkt wyjścia można założyć, że będzie to ok. 1500zł plus dojazd.

Muszę jednak uprzedzić, że jestem przeciwnikiem rozdawania patentów, więc zawsze dużo wymagam od siebie i od uczestników. Nie prowadzę działalności, a kursy i rejsy organizuję dla własnej satysfakcji oraz celów wyższych 😉

Jesteś wstępnie zainteresowany(a)? Wypełnij <<<formularz>>>!